Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση:
Επιτακτική ανάγκη η αναβάθμισή της – Κρίσιμη συνιστώσα για το μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου και την αποτελεσματική αξιοποίηση του «πακέτου των 32 δις»
Από αναγκαστική διαδρομή χαμηλής επίδοσης και το αρνητικό στερεότυπο στο θετικό πρόσημο και την προστιθέμενη αναπτυξιακή αξία
Συνάντηση της ΓΣΕΕ με την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους για την επιβεβλημένη μεταρρύθμιση του Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, πραγματοποιήθηκε χθες συνάντηση της ΓΣΕΕ με την αρμόδια Υπουργό Παιδείας και θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως.
Το αίτημα για αναδιοργάνωση και ποιοτική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) είναι διαχρονικό και επιτακτικό.
Η ΕΕΚ τα τελευταία αρκετά χρόνια στην Ελλάδα –σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες– χαρακτηρίζεται από έντονα στοιχεία υποβάθμισης αποτελώντας ουσιαστικά μια αναγκαστική διαδρομή χαμηλής μαθητικής επίδοσης και υψηλής διαρροής συνοδευόμενη από πλήθος αρνητικών κοινωνικών στερεοτύπων.
Είναι ξεκάθαρο ότι το υφιστάμενο Σύστημα δεν επιτρέπει στην ΕΕΚ να μεγιστοποιήσει τη δυναμική της και να διαδραματίσει τον κρίσιμο ρόλο που της αναλογεί τόσο στον μετασχηματισμό του εγχώριου παραγωγικού μοντέλου, όσο και στην εμπέδωση μιας βιώσιμης, ισόρροπης και χωρίς αποκλεισμούς αναπτυξιακής πορείας.
Η μεταρρύθμιση της ΕΕΚ είναι βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική αξιοποίηση του «πακέτου των 32 δις» και την επιτυχή μετάβασή της στους όρους που διαμορφώνει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση.
Η διασύνδεση με την αγορά εργασίας με παράλληλη διαφύλαξη της γνωσιακής της διάστασης, η επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, η συσχέτιση των προσφερόμενων ειδικοτήτων με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, η επέκταση του θεσμού της μαθητείας (δυικό σύστημα/εναλλασσόμενη μάθηση) αποτελούν βασικές κατευθύνσεις με προστιθέμενη αξία στην καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας. Η εστίαση, επίσης, στην Επαγγελματική Εκπαίδευση των Ατόμων με Αναπηρία πρέπει να καταστεί σε πρώτιστη προτεραιότητα για την ενεργητική αξιοποίησή τους στην παραγωγική διαδικασία.
Είναι ελπιδοφόρο πως για πρώτη φορά μετά από περίπου 40 χρόνια υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο, καθώς και η πολιτική βούληση να υλοποιηθεί προκειμένου η ΕΕΚ να μετατραπεί σε μια συνειδητή μαθητική επιλογή οδηγώντας σε κοινωνική κινητικότητα, αναπτυξιακή ορμή και επαγγελματική ανέλιξη.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΚΕ Ι.Τ.